
Intersekcionální přístup ve vzdělávání
učebnice

Proč to děláme?
K znevýhodnění se po dlouhou dobu přistupovalo jako ke statické, samostatné vlastnosti lidí. Podle intersekcionální perspektivy různé druhy znevýhodnění koexistují a vzájemně se ovlivňují, čímž se zvyšuje diskriminace a vyloučení určitých skupin.
Vyučující 2. stupně ZŠ podpoříme v kompetencích, které jim pomohou vnímat společnost více jako heterogenní skupinu lidí. Díky tomu budou vyučující schopni vytvořit inkluzivnější a citlivější prostředí třídy.

Spolupracujeme
- Genderové informační centrum NORA, o.p.s. - Czech Republic
- SDRUZHENIE WALK TOGETHER - Bulgaria
- IDRISI CULTURA E SVILUPPO - Italy
Young Initiative Association - Romania
Nefinanční partner projektu:
- Základní škola a Mateřská škola Brno, Merhautova 37, příspěvková organizace



Cíl projektu
zvýšit citlivost vyučujících k různorodosti a vícenásobné diskriminaci. Soustředíme se na překrývání následujících kategorií:
- gender,
- etnicita,
- věk,
- třída,
- sexuální orientace,
- zdravotní omezení.


Vyvíjíme:
materiály, o které se budou moci vyučující opírat
- výzkumná zpráva o stavu učebnic 2. stupně ZŠ z pohledu intersekcionální perspektivy
- e-knihovna - online vzdělávací platforma pro shromáždění vzdělávacích materiálů.
- příručka praktických cvičení rozšiřující již používané školní učebnice