Intersekcionální přístup ve vzdělávání
učebnice
Proč?
K znevýhodnění se po dlouhou dobu přistupovalo jako ke statické, samostatné vlastnosti lidí. Podle intersekcionální perspektivy různé druhy znevýhodnění koexistují a vzájemně se ovlivňují, čímž se zvyšuje diskriminace a vyloučení určitých skupin.
Vyučující 2. stupně ZŠ podpoříme v kompetencích, které jim pomohou vnímat společnost více jako heterogenní skupinu lidí. Díky tomu budou vyučující schopni vytvořit inkluzivnější a citlivější prostředí třídy.
Spolupracujeme
- Genderové informační centrum NORA, o.p.s. - Czech Republic
- SDRUZHENIE WALK TOGETHER - Bulgaria
- IDRISI CULTURA E SVILUPPO - Italy
Young Initiative Association - Romania
Nefinanční partner projektu:
- Základní škola a Mateřská škola Brno, Merhautova 37, příspěvková organizace
Cíl
zvýšit citlivost vyučujících k různorodosti a vícenásobné diskriminaci a to skrze poznatky o současném stavu učebnic. Soustředíme se na překrývání a prezentaci následujících kategorií: gender, etnicita, věk, třída, sexuální orientace, zdravotní omezení.
Jak
vyvíjíme materiály, o které se budou moci vyučující opírat
- výzkumná zpráva o stavu učebnic 2. stupně ZŠ z pohledu intersekcionální perspektivy
- e-knihovna - online vzdělávací platforma pro shromáždění vzdělávacích materiálů.
- příručka praktických cvičení rozšiřující již používané školní učebnice